Koleksi Soalan Teka Teki 2

Assalamualaikum
dan bonjour kepada semua orang............................... Hari ni, saja-saja je saya nak update sikit KOLEKSI SOALAN TEKA TEKI LAWAK JENAKA YANG TAK LAWAK PON SEBENARNYA untuk korang semua... Semoga terhibur!

1)Buah  durian dan kelapa jatuh atas kepala, mana yang sakit??


2) Katak diterbalikkan jadi katak. Kopi diterbalikkan jadi?

3)Saya berada di atas air, tidak boleh berenang mahupun bergerak. Siapakah saya?

4) Bermata tiga, berkaki satu?

5) Memakai uniform yang sama, mesti bertambah bilangan, suatu tempat

6) Bewarna putih, bersayap, besar, dan masin, Apakah saya?

7)Dalam banyak-banyak api, api yang tak panas?

8) Bom apa yang tidak berbahaya?

9)Bila dicari memang susah nak dapat. Tapi, bila dah dapat kita buang macam tu je. Apa?

10)Masa dia pergi, dia terbang. Tapi bila dia  balik dia berenang-renang. Apa tu?

11)Kenapa Superman selalu pakai baju ketat je?

12)Dia ada banyak kaki, tapi bukan binatang. Dia ikut landasan, tapi dia bukan kereta api.

13) Binatang apa yang hidup di udara, darat, dan air?

14)Sekolah apa yang takde murid, takde guru?

15)Saya ada 10 tangan, 15 kaki, dan 7 kepala. Siapakah saya?

16)Benda ni kita boleh nampak, tapi bila kita  pegang tak dapat juga sedangkan dia tak lari pun. Apakah dia?

17) Kenapa Superman dan Wonder Woman tak khawin?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

JAWAPAN:

1. Kepala kita la yang sakit


2.Kopi diterbalikkan tumpah la


3.Jambatan!

4. Lampu isyarat

5.Perkuburan

6.Kapal Terbang jatuh dalam laut

7. Bil Api

8.Bomba

9.Tahi hidung

10.Mata kail

11. Nak buat macam mana baju dia Size S je

12.Zip'

13.Burung Raja Udang. (Burung di udara, Raja di darat, Udang di laut)

14. Sekolah cuti la

15. Saya penipu besar. hahahaha

16. Air

17.  Sebab takde jodoh...

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Koleksi Soalan Teka Teki

SAJAK: Kawan