Trip to KK (PART 1)

Assalamualaikum...

Hai semua! Pada entry kali ini, saya akan cerite pasal trip ke kota kinabalu semalam.

Pada awal pukul 12, ala, senang cite cakap lah 12:30...Kami bersiap siap dan setelah itu, kami pun bertolak ke KOTA KINABALU dengan permulaan bismillah. Alhamdulillah, setelah sampai di Papar, kami singgah sekejap ke pekan untuk membeli..............


CENDOL INA!!!!

Kami pun order lah 2 perisa jagung untuk kakak and angah, manakala 2 perisa kacang merah untuk saya sendiri dan mak saya. Disebabkan nana tak minum cendol, mak saya pon belilah air lain....iaitu..........


OREO SMOOTHIE!!!!!!!!!

Ha....sambil shopping air ni, mak saya ada tanya jugak..nak makan ape?? Saya pasal bab makan ni saya akan sebut macam macam tau...

MAK:Dah sampai kk nak makan apa?

Saya: Entah...Koki Bandung? 

Mak:Koki Bandung jauh lah...nnti smpai kk jem kat sana...

Saya: DLengkuas? Sri Keningau?

Mak: emmm...tengoklah dulu..

Dah bincang kitorang pon masuk kereta minom dulu~~~Beberapa minit ketika memandu, kami pon sampailah di Kota Kinabalu... Tengok pemandangan...memandangkan kami sampai tu sebelum pukul 4 jadinya mak saya pon terus drive ke Koki Bandung. Tiba tiba ayah video call plak..Kakak  pon jawablah...Ayah tanya makan kat mana? kakak saya trus tunjuk latar belakang dan terteralah papan tanda "KOKI BANDUNG".Terus ayah saya senyum. Kalau ayah saya dia malas dah nak drive sebab sana jauh..Alamesra kan. Kalau time kerja memang jem kat sana..pening kepala nak drive!

Kitorang pon orderlah 4 pecel lele..air tak yah sebutlah..malas nak taip panjang panjang sebenarnya....Dah sampai pon umar asyik cakap "Nak afim! Nak afim!" 

Cer teka apakah yang disebut oleh umar? Saya bagi jawapan trus senang kan..
Nak aiskrim katanya..😔😔😔

Pelayan kedai tu pon bagi umar semangkuk. Haish umar ni.... TAK MALU betul. Makan makan makan................Dah kenyang tu mak saya arahkan saya untuk membayar makan di kaunter...(jangan salah faham. Bukan bayar guna duit saya..mak saya bagi duit) Saya bayarlah.... Setelah itu kami terus bertolak ke Airport.....

Saya rasa panjang sangat nak cerita...So saya akan buat part 2 lah ya...Tangan ni pon dah penat nak taip..Umar dah minta nak tengok video sibuk cakap Boboi!Boboi! Skarang dia nyanyi dah plak baby shark..du du du...du du du..(Ala..search sendiri lah baby shark song)
 Ok..semoga bertemu di lain hari semua.....

ASSALAMUALAIKUM!



Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Soalan Teka Teki

SAJAK: Kawan

Koleksi Soalan Teka Teki 2