Trip To KK (Part 2)

Assalamualaikum...

Hai semua! Di entry kali ni saya akan sambung cerita ke KK saya.

(Sedutan episod semalam)

Pelayan kedai tu pon bagi umar semangkuk. Haish umar ni.... TAK MALU betul. Makan makan makan................Dah kenyang tu mak saya arahkan saya untuk membayar makan di kaunter...(jangan salah faham. Bukan bayar guna duit saya..mak saya bagi duit) Saya bayarlah.... Setelah itu kami terus bertolak ke Airport.....

Kami bertolak awal sikit lah sebab ada kawan mak yang datang ke rumah tadi tertinggal power banknya... Kawan dari Amway(Bagus barang yang ditunjuk tu...)Akhirnya sampai jugalah ke airport...Lepastu mak saya ni drop lah kakak saya sebab dia nak solat dulu. Mak saya pon carilah parking...pusing pusing pusing pusing pusing pusing pusing sampailah jumpa parking...Alhamdulillah...
Sekali tengok parking kat Zon C! Ha...hambek kau! Jauh tu...Dah parking kami pun turun lah ke Airport. Flight kawan mak tu dlm pukul 7 la...Mak mesej lah kawan mak tu dah sampai airport ke? Mak saya dok tunggu jelah...pastu mak saya bawa Umar pergi kencing dulu sebab Umar is in toilet training.

Pastu mak dah balik dari tandas nampaklah kawan mak tu...mak pon pegi dan cakap lah apa semua....dah selesai kitorang tunggu kat surau...Tapi sebelum tu Umar sibuk kata "Mak,nak engok fish!" Umar nak tengok ikan plak...dia tu tahu dah apa yang ada kat sana...Mula mula nak jagung. Kitorang pun pergilah....Dah puas hati umar terus gerak ke surau. Kitorang pun duduk lah sana...main, saya tulis postcard,Umar sibuk nak ambil wudhuk jugak. Mak kata flight ayah tu delayed.Dari pukul 2:35 hinggalah pukul 5:00...haish...berjam lah kitorang tunggu......tapi kitorang kat airport tu pukul 5:00 lebih. Masa kat surau saya tanya lah "Mak, mak rasa ayah dah terbang ke?" (punya lain soalan aku) Mak saya jawab "Belum. Flight ayah delayed lagi.Pukul 6:10 baru nak terbang. Mak saya pun tunggu kat luar surau sebab nak charge fon. Kitorang 6 beradik duduk dalam surau jelah. Tiba tiba aku terbau sesuatu. Bau busuk. Rupanya Linlin yak plak...

Aku dengan segera memberitahu mak aku yang Aileen yak. Mak saya pun suruh saya tunggu kat luar. Saya bawa beg apa semua bagi kat mak. Last last kitorang semua keluar. Umar dok main kejar kejar dengan nana. Umar sampai baring baring kat lantai. Mak saya pun keluar lah dari tandas. Tiba tiba saya perasan Umar kat sebelah saya tengok tengok...YA ALLAH!! Air liurnya pun terbang sehingga ke belakang pipi! Ish Ish Ish...Saya tengok jam dah  pukul 7:00 lebih. Saya pun cakap kat mak saya "Mak...kalau ayah flight 6:10 ayah sampai pukul 8 lebih la kan?" Rupanya kapal terbang tu baru nak terbang pukul 7 tadi...hadeh...bikin pening kepala ja...Kitorang tunggu dan tunggu sambil tengok aksi Umar yang lawak itu. Yang lawaknya masa tu Nana buka kasut pastu duduk kat kerusi. And then Umar bawa kasut nana tu jauh jauh pastu campak. Kitorang gelak gelak je. Dah nak pukul 9 gitu kitorang pun decided nak turun lah...Sebelum tu ada sorang auntie tu dia duduk kat luar surau jugak...dengan beberapa orang lagilah. Auntie tu tengah makan pastu Umar pegi dekat dengan auntie tu dia bagi kuih and biskut. Umar cakap "A kyu" maksudnya thank you.

Sabo je laa...Umar ni jangan tertipu dengan muka jambunya itu. Dia belasah kakak dia macam WWE!
😢😢Ok...Mak pun pergilah ke auntie tu cakap terima kasih.....mak tanya lah orang mana? Rupanya orang tu orang Kedah..Ohh....hangpa dah pernoh doh datang Saboh ruponyo...Wat sepa tak cakap?Haish...Kitorang  tunggu lah kat bawah tu...Mak duduk di penjuru dan susukan lin..yelah..tak nak bagi orang nampak kan...Saya asyik pergi tengok lah info tu...last last nampak jugak lah LANDED. Alhamdulillah.....sampai jugak. Kitorang bergayut dekat tiang tu pastu tengok kaki main teka itu ke ayah.  Dah lama tu saya teka "TU Ayah kot" nana sibuk cakap bukan...sekali orangnya  keluar dan orang itu ialah...................................AYAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kitorang pun salam, peluk peluk ayah..pastu cerita jugaklah apa yang jadi tadi. Ha....Alhamdulillah ayah selamat sampai ke KK dengan menaiki Malindo. Kitorang semua ni dah lapar...so pergilah makan kat Prapeni Thai. Dah  kenyang, kitorang pun bertolak lah semula ke Keningau....... Sampai Keningau dalam kol 12:30...YA ALLAH....Baju sekolah tak iron lagi. Mak kata esok jelah iron...

OK! That's all for my KK trip...1 hari je kat sana tapi berlambak cerita. OK...Sila baca entry lain di lain hari pula ya para pembaca semua. 

ASSALAMUALAIKUM.....

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Koleksi Soalan Teka Teki

SAJAK: Kawan

Koleksi Soalan Teka Teki 2