Happy 2019 ~_~

Assalamualaikum
dan hai kepada semua! Sori sangat² sebab dah lama tak update... hehehe. Bukan apa, laptop tu dah tak boleh nak on, jadi rasa malas la nak update blog... kalau nak update blog, pakai laptop atau komputer baru best, ada feel dia  ^=^
   Maaflah, dah bulan April, baru nak update, happy new year bagai :-\  .  So, tahun ni aku baru je masuk ke sekolah menengah. Ada la rasa excited sikit, nervous tu memang ada, and rasa malas nak ke sekolah tu memang ada HAHAHAH
     Sekolah aku ni ada 4 jenis kelas.  Yang pertama, kelas Asas Sains Komputer (ASK). Budak kelas ASK ni , dorang belajar pasal komputer . Takkanlah belajar pasal masak-masak pulak kan °—°
Tapi, kelas ASK ni dorang tak ambil mata pelajaran Reka Bentuk dan Teknologi (RBT) .
      Yang kedua, ada kelas Muzik. Macam biasa, aku masuk kelas Muzik ~ hehehe. Tapi muzik yang ni bukan nenyanyi melalak je, main alat muzik boleh, menyanyi boleh, menari boleh , dan lain - lain. Tapi nak masuk kelas Muzik kena tahu asas muzik la... Yang macam not minim, krocet, kuaver, semi kuaver, kena tahu tempo, nilai not, dan lain² .... Tapi kelas Muzik tak ambil mata pelajaran Pendidikan Seni dan ASK la...
      Yang ketiga, kita ada kelas Agama. Kebiasaannya, kelas agama ni ramai budak² yang nak belajar Arab dan KKQ. (obviously 😂) Semua kelas belajar subjek Pendidikan Islam, tapi kelas Agama ni dorang kena eja semua dalam jawi, kalau kelas biasa pulak , subjek pendidikan islam semua dalam tulisan rumi je... Tapi mungkin ada jugak kot kena eja jawi
        Yang terakhir, kelas biasa. Kelas biasa ni dorang tak belajar ASK, Muzik, Bahasa Arab, dan KKQ. Yang macam kelas biasa je la... Kalau kelas ni biasanya untuk budak² yang tak minat Muzik, BA, KKQ, dan ASK.
        So far, aku okay jelah kat SMK ni... Takde apa² kes ke... Cuma kelas aku ni banyak nama yang masuk Sistem Salahlaku Disiplin Murid ( SSDM ) la... Kalau cikgu ajar pun, aku faham. Kalau aku tak faham, aku tanya cikgu jela kan 😂 And lastly, tak lama lagi dah nak puasa~~ Aku agak excited tapi aku tak tau kenapa. Mungkin sebab dah lama tak puasa kot.  Korang dah ganti puasa ke belum? Kalau belum, ganti la puasa tu cepat-cepat .... Aku puasa penuh tahun lepas jadi tak payah ganti apa2 HAHAH
     Ok, so itu je aku nak cakap untuk entry kali ni... Aku update pun sebab bosan sangat. Kerja rumah dah siap jugak pun hehehe... Jadi kalau aku dah update entry baru nanti, jangan lupa baca pulak ye...
Bye!

Assalamualaikum, 💜

p/s: kalau korang ada ig, boleh follow aku @y_liyana2205  ❤

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Soalan Teka Teki

SAJAK: Kawan

Koleksi Soalan Teka Teki 2